Ce percepție au românii față de inteligența artificială din industria fashion? Noul studiu GLAMI oferă răspunsul

Deși este privită cu reticență uneori, inteligența artificială (AI) și-a câștigat un loc important în viețile multor persoane. Grație algoritmilor avansați de învățare automată, aceasta nu doar că a simplificat realizarea diverselor taskuri recurente, însă a reușit și să redefinească normalitatea cotidiană. De la discuții telefonice cu operatori virtuali sau recomandări personalizate primite automat, nimic nu ne mai surprinde în ziua de azi.

Întrucât industria vestimentară s-a făcut remarcată prin deschiderea manifestată față de adoptarea noilor tehnologii, GLAMI, platformă europeană lider în descoperirea modei, a decis să analizeze și părerea consumatorilor români cu privire la această situație. Ca atare, a chestionat un număr de 6,054 respondenți, vizitatori ai www.glami.ro, ca parte a analizei Year in Review.

Românii, între curiozitate și reticență

Fără doar și poate, filtrele și instrumentele bazate pe algoritmii AI, dezvoltate în raport cu preferințele utilizatorilor, sunt foarte populare în e-commerce. Însă este publicul român conștient de ele? 42% dintre respondenți au afirmat că au observat că e-shop-urile de modă folosesc instrumente AI, 37% au spus că nu au sesizat aspectul amintit, iar 21% nu sunt siguri.

Și sentimentele generate de implementarea acestei tehnologii sunt extrem de diverse. 36% se declară foarte entuziasmați și curioși în legătură cu subiectul, 44% nu manifestă interes, 14% simt îngrijorare, 3% au parte de frică, 2% de furie, iar 1% nu și-au identificat cu precizie emoția.

Deschiderea consumatorilor față de avantajele AI

Reticența față de conceptul în sine nu împiedică publicul să-și dorească să experimenteze, cel puțin când vine vorba de unele arii ale industriei fashion. 38% dintre participanții la sondaj se simt confortabil să primească recomandări de produse în conformitate cu preferințele personale, 16% sunt de acord cu instrumentele online de realitate augmentată ce utilizează inteligența artificială (cum ar fi cabinele de probă virtuale, în cazul cărora utilizatorii încarcă fotografii cu ei înșiși pentru a-și face o idee despre cum ar arăta purtând anumite articole), 10% susțin folosirea pozelor cu modele generate de AI, 9% acceptă ajutor din partea unor asistenți virtuali, alți 9% solicită chatboților să găsească piese vestimentare adaptate dorințelor și nevoilor lor, iar 7% cred că ar fi o idee bună ca brandurile să primească ajutor AI în crearea designurilor.

 

Mai mult decât atât, 9% dintre respondenți ar fi de acord cu integrarea inteligenței artificiale în oricare dintre ariile anterioare, în timp ce 28% ar dori să nu fie prezentă în niciuna. Și totuși, 66% dintre participanții la sondaj recunosc că au utilizat căutarea vizuală online pentru a găsi piesele vestimentare văzute în magazinele fizice, însă la un preț mai accesibil în e-shopuri.

Top instrumente pentru descoperirea pieselor vestimentare

Realitatea momentului ne arată că românii folosesc inteligența artificială atât pentru a compara prețuri și a găsi ofertele cele mai bune, cât și pentru a descoperi noi articole de îmbrăcăminte.

De departe cea mai populară metodă este reprezentată de căutarea online pe bază de imagini (preferată de 57% dintre respondenți), cumpărăturile prin social media (aleasă de 36%), recomandările personalizate oferite de asistenții virtuali (opțiune la care apelează 7% dintre cei chestionați) și, în final, căutarea vocală (utilizată de 3% dintre participanți).
Merită punctat și faptul că doar 15% au spus că nu au recurs încă la variantele menționate, oricare ar fi ele.

Despre GLAMI

GLAMI.ro face parte din GLAMI Group, platforma europeană lider în căutarea și descoperirea modei, care folosește inteligență artificială avansată pentru a face achizițiile vestimentare simple și rapide pentru utilizatori, sprijinind deopotrivă segmentul e-commerce prin conectarea magazinelor cu un public mai larg.

GLAMI vizează să devină destinația principală pentru persoanele ce fac cumpărături fashion online, asigurând o experiență individualizată prin categorizare inteligentă și recomandări personalizate. Cu mai mult de 15 milioane de produse – din peste 4.600 de magazine online de modă din 13 țări – GLAMI oferă oportunitatea de a compara articolele și de a urmări reducerile, pentru a lua decizii informate și eficiente când vine vorba de costuri și timp.

Pentru mai multe informații, vizitați GLAMI.group.

 

Citeste si ...

Back to top button